sobota 10. prosince 2011

20. Medovník

Tento medovník jsem upekl speciálně pro sekretářku naší katedry, paní Jelínkovou.

Suroviny:

3 vajíčka
400 g hladké mouky
300 g krupicového cukru
3 lžíce medu
hera
lžička jedlé sody
plechovka slazeného kondenzovaného mléka
300 g másla

Ve vodní lázni rozpustíme heru, přidáme vajíčka, med, cukr, mouku, jedlou sodu a mícháme, dokud nevznikne kompaktní těsto. Těsto si rozdělíme na pět až šest dílů, postupně rozetřeme v co nejtenčí vrstvě na pečící papír a dáme péct do předem vyhřáté trouby (170°C). Pečeme pět až deset minut, dokud není těsto dozlatova upečené. Po vychladnutí vykrojíme z plátů pomocí talíře stejné díly. Smícháme kondenzované mléko s máslem a vyšleháme krém. Postupně rozetřeme krém na jednotlivé díly a sestavíme dort, který potřeme krémem i ze strany. Na závěr posypeme celý medovník drobenkou vytvořenou z rozmačkaných odřezků.








2 komentáře:

  1. Áááá...Tomáš se dal na sladké, chválím! Jen mám pocit, že se Ti ten krém trochu srazil...nebo se snad mýlím? Mám pro Tebe radu...pokud budeš to salko 2 hodiny vařit ve vodě a pak teprve z něho uděláš krém, získáš naprosto skvostnou karamelovou příchuť...věř mi, já to už dělala!
    Ale jinak palec nahoru!
    Míša

    OdpovědětVymazat
  2. Trošku se to srazilo, to vím :) Ja tuto fintu taky znám, máma takhle dělá krém na cukroví. Tentokrát jsem němel vůbec čas, proto jsem zvolil tu rychlejší variantu.

    OdpovědětVymazat