čtvrtek 5. dubna 2012

Vykoštění jehněčí kýty

S vařením jsem teď trošku pozadu a moc nestíhám, tak alespoň ukážu, jak jsem vykostil jehnečí kýtu. Tento způsob mám od Jaroslava Sapíka, který momentálně vystupuje v příšerném televizním pořadu Česko na talíři. To ale v žádném případě neznamená, že to je v kuchyni stejný břídil jako Jirka Babica, jehož styl "Jak si pejsek s kočička dělali k svátku dort" mě dokáže vždy rozesmát. V první fázi vykoštění kýty jsem odřízl kližku od kosti (na obrázku č. 2 vlevo) a na druhé straně jsem očistil maso tak, aby byly vidět klouby. Poté jsem oddělil kosti od kloubů a zůstala mi kýta na stehenní kosti. Následně jsem oškrábal maso okolo kosti. Když je kost uvolněná, tak jsem ji jednoduše vytáhnul a místo ní jsem vložil slaninu a rozmarýn. V nejbližších dnech budu ale určitě dělat nádivku a králíka, tak tady brzy přibude nějaký recept.







Žádné komentáře:

Okomentovat