pondělí 19. března 2012

38. Kachna s červeným zelí a karovarským knedlíkem

O víkednu jsem dělal tuto českou klasiku a musím říct, že se mi opravdu povedla. Knedlíky jsem dělal poprvé a na jeden knedlík jsem použil tři rohlíky, dva žloutky, tak dvě až tři deci mléka a hrubou mouku. Následně jsem vmíchal dva bílky, což bylo možná trochu moc. Jeden by bohatě stačil. Těsto pak bylo řídké a knedlík moc nedržel tvar. Chutově byl ale výborný.

Suroviny:

půlka kachny
kmín
rohlíky
vajíčka
petržel
hrubá mouka
mléko
červené zelí
cibule
cukr
ocet
máslo
hladká mouka
olej
sůl a pepř

Kachnu naporcujeme, posypeme kmínem, solí a pepřem, lehce podlejeme vodou a dáme péct na dvě až tři hodiny do trouby. Mezitím nakrájíme rohlíky na kostičky, přidáme žloutky, mléko, hrubou mouku, petržel a sůl. Zamícháme a necháme chvíli odležet. Poté vmícháme sníh, vytvoříme knedlíky, která dáme do utěrky a následně vaříme asi dvacet minut. Na oleji orestujeme cibuli, přidáme zelí a podlejeme lákem ze zelí. Dochutíme solí, pepřem, cukrem a octem, dusíme asi dvacet minut a poté zahustíme jíškou. Když je kachna upečená, tak ji necháme chvíli odpočinout, mezitím zredukujeme výpek, který zahustíme jíškou.








2 komentáře: