úterý 6. března 2012

36. Telecí na paprice

Nedávno mi táta přivezl z Maďarska sladkou papriku, která je nesrovnatelně lepší než ta, která se dá koupit u nás. Proto jsem se rozhodl, že udělám právě telecí na paprice - hospodskou klasiku. Do omáčky jsem na závěr dal trošku citronu, což jsem odkoukal od mámy, které tohle jídlo dělá docela často (místo telecího ho dělá z kuřete). V restauracích bývá omáčka více dosladka, já mám ale raději právě tuto kyselejší verzi.

Suroviny:

telecí plec
cibule
sladká paprika
máslo
petržel
šlehačka
citron
hovězí vývar
olej
sůl a pepř

Na oleji orestujeme cibuli, přidáme na kostky nakrájené telecí maso a po chvíli zaprášíme paprikou. Poté podlejeme vývarem a dusíme tak třicet minut. Následně omáčku osolíme, opepříme, přidáme citronovou šťávu a vmícháme šlehačku, ve které jsem rozmíchal trošku hladké mouky. Povaříme dalších deset minut a podáváme s ryží, do které jsem přidal petrželovou nať a máslo.






Žádné komentáře:

Okomentovat