pondělí 12. března 2012

37. Jehněčí kýta s listovým špenátem a bramborovými plackami

Tadeáš, který pravidelně sleduje můj blog, mi dlouho vytýkal, že jsem mu zatím nic neuvařil, tak jsem ho ještě s Martinem pozval na moje oblíbené jehněčí. Maso jsem připravoval podle šéfkuchaře Jaroslava Sapíka (takto jehněčí připravoval na návštěvě v pořadu Kluci v akci) a musím uznat, že jeho způsob vykošťování nemá chybu. O tom někdy příště. Kýtu jsem pekl přesně dvě a půl hodiny a po vyndání z trouby jsem maso rozřízl a vevnitř bylo dost syrové (samozřejmě jsem zapoměl použít můj nový teploměr na maso), tak jsem ho dal dopéct zpátky do trouby, jenže škoda už byla napáchána a všechna šťáva z kýty vytekla a maso bylo dost tuhé. Holt, chybami se člověk učí.

Suroviny:

jehněčí kýta
rozmarýn
slanina
listový špenát
ricota
česnek
brambory
polohrubá mouka
vajíčka
máslo
cibule
vývar
olej
sůl a pepř

Do masa dáme rozmarýn, slaninu, osolíme, opepříme, svážeme provázkem a zprudka orestujeme. Poté podlejeme vývarem, přidáme cibuli a dáme na dvě a půl hodiny péct do trouby. Šťávu na závěr zjemníme máslem. K orestovanému česneku přidáme špenát a necháme "zvadnout". Poté osolíme, opepříme a zjemníme ricotou. Brambory po uvaření zbavíme slupky, nastrouháme, osolíme, přidáme dvě vajíčka a polohrubou mouku (možná by se více hodila hrubá) a vytvoříme bramborové těsto. Z toho vytvoříme placky, které opečeme na oleji.








1 komentář:

  1. vecer se mi libil, jako zabava bylo poslouchani mych oblibenych vinylu, ktere jsem dlouho neslysel (death cab for cutie, no ja normalne sral!). smejednicko nebylo, jelikoz to velikost tomasova bytu nedovoluje. vypili jsme k tomu docela dost píva a dozvedeli se spoustu novych veci. i nejakou tu srandu jsme uzili!

    OdpovědětVymazat