pondělí 20. února 2012

33. Kuřecí roláda s kaštanovou nádivkou a šťouchanými bramborami s kapustou

Roládu jsem dělal poprvé v životě, takže přede mnou stál zásadní úkol - vykostit kuře. To se mi podařilo celkem dobře, ale daleko těžší bylo svázat roládu provázkem. Kuře jsem koupil farmářské, které je zbarveno do žluta. Použil jsem předvařené kaštany, které máma koupila v Německu. Do nádivky jsem dal dva rohlíky, jedno vajíčko a bohatě to stačilo na celou roládu.

Suroviny:

kuře
kaštany
slanina
cibule
petržel
rohlíky
mléko
vajíčka
brambory
máslo
kapusta
sůl a pepř

Na slanině orestujeme cibuli, přidáme nasekané kaštany a petržel. Mezitím nakrájíme rohlíky na menší kousky a zelejeme troškou mléka. Přidáme vajíčko a směs slaniny a kaštanů. Kuře vykostíme, naklepeme, osolíme a opepříme. Poklademe nádivkou, zarolujeme, dáme do pekáče a podlejeme vývarem. Přiklopíme a pečeme asi hodinu (na 200°C), poté odkryjeme a pečeme další půl hodiny. Upečenou roládu necháme chvíli odpočinout. Výpek dáme do kastrólu, necháme zredukovat a zahustíme kouskem másla obaleným v hladké mouce. Mezitím uvaříme listy kapusty, nakrájíme na menší kousky a smícháme s máslem, solí, pepřem, uvařenými bramborami a vytvoříme pyré.








Žádné komentáře:

Okomentovat