čtvrtek 1. září 2011

5. Jehněčí plec na tymiánu s listovým špenátem a pečenými bramborami

Na večeři jsem pozval Hanku s Janou, se kterými jsem byl na stáži v Londýně a které jsem dlouho neviděl. Říkal jsem si, že udělám nějaké typicky anglické jídlo, a tak jsem zvolil jehněčí.

Suroviny:

jehněčí plec
rozmarýn
tymián
česnek
červená cibule
cherry rajčata
mrkev
listový špenát
ricotta
brambory
hovězí vývar
olivový olej
sůl, pepř

Jehněčí plec očistíme od přebytečného tuku, posypeme čerstvým rozmarýnem a tymiánem, zakápneme olivovým olejem a necháme přes noc uležet. Jehněčí další den osolíme a opepříme. Do pekáče přidáme mrkev, rajčata, cibuli a česnek, podlijeme vše vývarem, přikryjeme alobalem a dáme do vyhřáté trouby (cca 200°) na dvě hodiny péct. Po dvou hodinách sundáme alobal a necháme ještě půl hodiny péct, dokud nebude jehněčí dozlatova upečené. Vychladnuté jehněčí naporcujeme a vrátíme do trouby. Výpek můžeme zjemnit troškou másla. Špenát zbavíme stonků, opláchneme a společně s česnekem orestujeme na olivovém oleji. Hotový špenát zcedíme, abychom se zbavili přebytečné vody, vrátíme do pánve, osolíme, opepříme a přidáme ricottu. Brambory nakrájíme na kolečka, zakápneme olejem, osolíme, opepříme, přidáme česnek a rozmarýn a pečeme pod alobalem tak půl hodiny. Následně sundáme alobal a necháme brambory dopéct.








Žádné komentáře:

Okomentovat