středa 24. srpna 2011

4. vepřové koleno na černém pivu

Předminulý víkend jsem byl na obědě u rodičů mého kamaráda Martina a jeho maminka udělala nejlepší koleno, jaké jsem kdy měl (a to jsem jich měl hodně). Tak jsem ho také zkusil udělat a musím přiznat, že ho Martinova maminka měla lepší.

Suroviny:

půlené koleno z kýty
černé pivo (jedině Kozel)
cibule
česnek
drcený kmín
hořčice
sladká paprika
křen
máslo
petržel
sůl a pepř

Kolenu nařežeme kůži, osolíme, opepříme a pomažeme směsí česneku, kmínu, hořčice a sladké papriky. Dáme do pekáče s cibulí a podlejeme pivem. Koleno jsem pekl cca čtyři hodiny na 100°-180°.  Když je koleno dozlatova upečené, tak ho necháme vychladnout, vykostíme ho a ještě na chvíli vrátíme do trouby. Mezitím slejeme zbylou štávu, povaříme, zjemníme máslem a přidáme petržel. Podáváme s hořčicí, nastrouhaným křenem a chlebem.







Žádné komentáře:

Okomentovat