pátek 21. října 2011

13. Kachní prsa s omáčkou z pečených kaštanů

Máma nedávno dostala jedlé kaštany, tak jsem si řekl, že by se mohly hodit ke zvěřině nebo kachně. Koupil jsem tedy půlku kachny, vykostil jsem ji a z kostí jsem udělal vývar. Pozval jsem Štěpána a Bettinu, které jsem udělal duhového pstruha s domácím bylinkovým máslem, protože nejí maso.

Suroviny:

kachna
tymián
brambory
polohrubá mouka
vajíčko
máslo
petržel
jedné kaštany
šalotka
červené víno
vývar
olej
sůl a pepř

Půlenou kachnu vykostíme a tím získame prso a stehenní řízek. Do kůže uděláme nožem "mřížku", osolíme, opepříme a posypeme tymiánem. Rozpálíme pánev a kachnu položíme kůží dolů, takže se vyškvaří tuk, na kterém kachnu opečeme. Nemusíme proto dávát žádný olej. Kachnu dáme následně dopéct do trouby. Kaštany nařízneme nožem, dáme péct a poté je oloupeme. Na olivovém oleji orestujeme šalotku s kaštany, podlejeme vínem a vývarem. Necháme zredukovat a na závěr přidáme kousek másla a nasekanou petržel. Brambory uvaříme ve slupce, oloupeme, nastrouháme, přidáme vajíčko a polohrubou mouku. Z těsta vyválíme šišku, ze které uděláme placky, které opečeme na malém množství oleje.








Žádné komentáře:

Okomentovat